lørdag 23. oktober 2010

Nytt utstyr..

Siden jeg iløpet av den siste tiden har klart å pådra meg veldig mye garn har jeg måtte sett meg nødt til å sette ned foten på innkjøpsfronten! Men tror dere ikke at jeg klarte å finne et smutthull :D Kjempefornøyd! Det har åpnet en ny garn butikk i Tromsø, den har ikke så mye spennende garn i utgangspunktet,-men den har masse "nytt" utstyr som ikke har vært å få tak i i Tromsø tidligere. Så her om dagen kunne jeg investere i maskemarkører. Har ønsket meg det lenge, men har ikke gjort noe aktivt for å skaffe det til veie. Det er jo en revolusjon istedet for å holde på med alle disse trådbitene som flettes oppover arbeidet! Også for en som meg som ikke kan kaste alle disse bitene men har tatt vare på de, lykke! Finner de jo aldri når jeg trenger de, så jeg har jo flere titalls trådstumper liggende. Men nå er det slutt på det! 


En annen ting er jo rundeteller! Istedet for å holde på å "ni-telle" for å regne hvor mange runder jeg har strikket så er det bare å dreie på hjulet, FANTASTISK! Jeg har prøvd å hatt system med å sette streker på en lapp, men det er ikke så lett når man strikker litt her og litt der. Dette er også noe som jeg har ønsket med i lang lang tid, men først nå gikk det i oppfyllelse :) Så nå er årets strikkesesong igang! Blir nok litt intensiv førjulsstrikk da jeg blir i Ghana hele den beste strikketiden! God grunn til å ha lov til å strikke desto mer nå! -flaks-

Dette er forøvrig et forsøk på å strikke en uglegenser i barnestørrelse, uten mønster..Eller jeg bruker mønster fra en rundfellings genser jeg har strikket tidligere. Så skal prøve å få lappet det sammen på et vis! Vi får se :)

jenny

Ingen kommentarer: