mandag 13. september 2010

Buksebein..


Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så vanskelig å sy med elastisk stoff,-når mamma har ymtet om det har jeg liksom ikke stolet helt på henne. I rest my chase,-det er mæsta umuli.. Probemet er at jeg kjøpte en hel del elastisk stoff sist jeg var på stoff og stil i Trondheim. Planen var at jeg skal sy en genser til meg selv,-men etter denne buksen får vi nå se på det :)



Bukse etter mønster kjøpt på Stoff og Stil. Str. 92.. Elna vokser nok ikke raskt nok,-så får se om denne går til noen andre.


Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei. Flott blogg dere har.
Knepet med å sy elstisk stoff er å bruke masse knaappenåler. settes på tvers i forhold til sømretningen. Sy over nålene. Det går bra i de fleste tilfellene, men noen ganger treffer maskinnåla direkte på knappenåla og knekker (ha lager)
Jeg vet ikke hvordan moderne maskiner er, men jeg bruker (brukte, har sluttet å sy klær, dessverre)en bitteliten siksak på rettsømmen for å få litt stretch. Ikke for korte sting heller.
Hilsen Hild