lørdag 27. november 2010

Uhu....




Har fått ugler på hjernen. Denne er på tur i posten til sin nye eier.. På min egen genser så jeg ikke råd for å sy på øyne til alle uglene. Når jeg var hjemme på Vesterhus gikk jeg gjennom knappeeskene og der fant jeg så mange like knappepar at det ble øyne på alle uglene.. Nesten alle uglene har ulike øyne. Håper genseren faller i smak hos sin eier :)

Jenny

Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte når jeg skulle liksom holde det hemmelig at genseren skulle bli til Elise, men la den ut på bloggen før den var kommet i posten.. I alle fall!

Genseren er etter oppskrift "owls" som jeg fant på Ravelry. Hun som har laget den heter Kate Davies, som forøvrig har laget mange mange fine fin! Veldig lett og forståelig oppskrift, selv på engelsk for oss som ikke har "strikket på engelsk" før!

Jeg har ikke strikket den smalere i midjen, slik den egentlig skal være. Bare av den enkle grunn at jeg syntes den var "tight" nok uten. Den gule som jeg strikket til meg selv hadde 19 ugler, mens den gråe til Elise har 17, og det er to størrelser i forskjell på de. Den lille ugle genseren hadde også 17 ugler, men det strikket jeg med tynnere pinner ( 4,5 tror jeg..).

Har bruk Rauma Vamsegarn på pinner 6 og 6,5. Synes det ble passelig tykt, og siden pinnene er litt større enn anbefalt for Vamsegarn blir den litt luftig. MEN samtidig varm og deilig! Den er såpass smal i formen at jeg bruker den bare med t-skjorte under. De jeg har strikket har blitt ganske vide i halsen. For min del er jeg så frossen av meg at jeg uansett må ha skjerf på meg, så det spiller ingen rolle :)

Håper flere finner inspirasjon til å strikke den, den er helt fantastisk god! Min har knapt ligget i skapet etter den ble ferdig!

Jenny

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlige ugler, gjorde seg med øyne. ☺

Maaike sa...

Hey Jenny, beautiful sweater you made here! And yes, they look like owls :-) indeed. Enjoy your day,
love Maaike

Dilli sa...

Kul jumper!

hege sa...

Så fantastisk fin! Du lager i det store og hele masse bra saker;-))

hanne sa...

nydelig! rett og slett.
kan jeg spørre hva slags garn du har brukt? det ser nemlig helt perfekt ut.

stivheks sa...

Oij,-takk for hyggelige ord!
Legger ut litt mer info om genseren :)
Jeg var litt svimmel når jeg holdt på å legge den ut sist, man blir jo så glad av å bli ferdig med noe!
jenny

Siren sa...

Takk for koselig kommentar, og for at jeg fikk komme innom denne bloggen! Blir så GLAD når jeg kommer over blogger som dette! Helt herlige ting dere lager:) Og ugler - det skal jammen med jeg og lage til meg selv:) God helg!

Unknown sa...

Hei! Jeg så denne genseren hos deg nå, er den vanskelig å strikke? Jeg er ganske nybegynner, emn har en intens kjærlighet for ugler og da er jo denne genseren et must!