torsdag 26. august 2010

Endelig høst!

Det nærmer seg høst i Trøndelag. Endelig er det "fornuftig" å strikke igjen! Elna gjennomlevde sin først vinter i ullklær. Og det er på tide å strikke opp et lite lager til kommende vinter. Har planer om mange fine plagg, men det må strikkes noen som er praktiske og garantert gode. Etter utprøving av utallinge ullbukser forrige vinter, har jeg en klar favoritt. Ullbukse i Du Store Alpakka sin Babysilk. Dyrt garn som jeg ikke liker å strikke med. Men garnet er til gjengjeld lettstelt, jeg vasker alpakka i maskina og syns det fungerer bra. Dette garnet nupper og tover ikke. Jeg strikker etter mønster fra ett hefte fra Du store alpakka som heter "Strikk til barn".
Den forrige buksa jeg strikka i samme garn og etter samme mønster er i en burgunder farge, kjøpt på salg, fargen var utgående og ikke spes fin. Denne buksa er i en fin brunfarge.

Ingen kommentarer: